nahled

Zájezd do Skotska 2016

Vyrazili jsme v nedělním pozdním večeru. Přejeli jsme Polsko, Německo a Nizozemsko, až jsme další den odpoledne dorazili do amsterodamského přístavu, z něhož jsme vypluli trajektem směrem na Newcastle, kam jsme dorazili další den dopoledne a pokračovali ve své cestě do Skotska skrz Anglii.

Cestou jsme se ještě zastavili na procházku po větrné pláži. Odpoledne jsme po dlouhé cestě konečně přejeli hranice Skotska. Krátce poté jsme navštívili renesanční hrad Linlinthgow, ve kterém na nás doléhala velmi ponurá atmosféra. Pak jsme jeli navštívit Falkirk Wheel- unikátní zdymadlo. Ve středu ráno jsme si prohlédli královský hrad Stirling, odpoledne jsme se propluli po rozlehlém jezeře Loch Katrine. Následovala návštěva hradu Doune. Ve čtvrtek jsme začali své túry průjezdem nejrozsáhlejšího skotského vřesoviště Rannoch Moor a nejslavnějšího údolí Skotska Glen Coe, slavného díky krvavé katastrofě ze sedmnáctého století. Odpoledne jsme zastavili u soustavy zdymadel ve Fort Williamu, odkud jsme dohlédli na nejvyšší horu Británie, Ben Nevis. Po krátké návštěvě destilérky jsme zamířili ke slavnému Loch Ness, které proslavila příšera Nessie, jež v jeho vodách údajně žije.

Poslední den jsme strávili v hlavním městě Edinburghu, v němž jsme zavítali do královského hradu. Pak následoval několikahodinový rozchod, po němž jsme přicestovali na poslední noc ke svým hostitelským rodinám. Další den ráno jsme se rozjeli zase do Newcastlu. Cestou tam jsme ještě stačili zastavit u Hadrianovy zdi, postavené císařem Hadrianem. Pozdě odpoledne jsme přes Severní moře vypluli zpět do Nizozemska, které jsme následně projeli, stejně tak Německo a Polsko. Do Ostravy jsme se navrátili v pondělí v noci.

Doufám, že můžu mluvit za všechny, když řeknu, že tento výlet se nám náramně povedl a opravdu stál za to.

Barbora Majíčková, 6B8

V týdnu od 2. do 9. října 2016 jsme se společně s naší školou vydali na poznávací zájezd do Skotska. Vyjeli jsme v pozdních nočních hodinách a naše první část cesty směřovala do nizozemského skanzenu, ve které jsme všichni obdivovali typické větrné mlýny a poznali něco málo z kultury Nizozemska. Dále nás čekala noční plavba trajektem z Amsterodamu do anglického Newcastlu, kam jsme připluli brzy ráno.

I přes dlouhou cestu jsme toho měli hned první den v plánu opravdu mnoho. Zastavili jsme se u Hradu Bamburgh, kde jsme také měli čas se projít po nádherné písečné pláži. Odpoledne naše cesta pokračovala k nádhernému renesančnímu paláci Linlithgow a celý den jsme zakončili zastávkou u zdymadla Falkirk Wheel, které spojuje dva plavební kanály.

Po náročném dni už jsme se všichni těšili na skvělou večeři v našich hostitelských rodinách, u kterých jsme strávili 4 noci.

Během našeho zájezdu jsme viděli opravdu mnoho. Navštívili jsme například Stirling Castle, ve které jsme měli možnost si vyzkoušet typické středověké oblečení, dále jsme viděli Urquhart Castle na břehu legendárního jezera Loch Ness nebo také hrad Doune, kde se natáčely scény z populárního seriálu Hra o trůny.

Kromě hradů a zámků jsme také poznali skotskou přírodu, která byla úchvatná. Všude se rozprostíraly travnaté kopce, na kterých se často pásly ovce. Jeden den naše cesta směřovala severozápadním směrem na vřesoviště Rannoch Moor a také do nejkrásnějšího údolí Glen Coe, kde jsme si udělali krátkou procházku.

Nesměla chybět ani projížďka stoletým parníkem po jezeře Loch Katrine, ze které jsme měli nádherný výhled na okolní hory.

Samozřejmě jsme se zastavili také v hlavním městě Skotska, Edinburghu, které je považováno za jedno z nejkrásnějších měst na světě. Prohlédli jsme si královský hrad s korunovačními klenoty, prošli se po slavné ulici Royal Mile a navštívili chrám St. Giles. Pak už jsme dostali osobní volno na nákup suvenýrů a individuální prohlídku města.

Týden uběhl jako voda, a my už se museli se Skotskem rozloučit. Na naší cestě zpět jsme se ještě zastavili v Gretna Green a také u Hadriánovy zdi.

Za poměrně krátkou dobu jsme navštívili a poznali mnoho památek. Zájezd byl opravdu pestrý a každý si určitě přišel na své. Já jsem si ho moc užila a už se těším na další!

Johanka Přádková, 6A8

nahled nahled nahled nahled nahled nahled nahled nahled nahled
Použijte prosím moderní prohlížeč (např. Google Chrome, Mozilla Firefox nebo Microsoft Edge).