nahled

Sportovní kurz Vysoké Tatry 2016

Letošní sportovní kurz ve Vysokých Tatrách se konal od pondělí 5. 9. do pátku 9. 9. Celý kurz začal ve 2:30 na svinovském nádraží, odkud jsme odjížděli v tuto brzkou hodinu proto, abychom se dostali do Tatranské Lomnice už ráno a stihli naplánovanou túru. Ta se nakonec, pro nepřízeň počasí, nekonala, ale i tak jsme si první den užili a strávili jej objevováním T. Lomnice, místních cukráren, kaváren, ale také návštěvou Muzea TANAPu a někteří i návštěvou bazénu.

Druhý den se konečně začalo rozjasňovat, a tak jsme se mohli vydat na naši první procházku. Ta začala na vlakové zastávce „Tatranská Lesná“ a pokračovala směrem k Rainerově chatě, kde jsme potkali lišku, a dál kolem Hrebienoku směrem k vodopádům Studeného potoka a zpátky do Tatranské Lomnice.

Ve středu se počasí úplně spravilo, a my tak mohli jít na pohodlnou túru ze Štrbského plesa nahoru až k Hincovu plesu a zpět kolem Popradského plesa. Původní plán sice počítal s hlasováním a možným výstupem až k Chatě pod Rysy, ale z časových důvodů se nakonec šlo „jen“ k Hincovu plesu. Nahoře jsme si odpočinuli, nasvačili se, vyfotili se a vydali dolů. Zpátky jsme se vraceli jinou cestou, a to okolo Popradského plesa, kde jsme se taky na chvíli zastavili.

Čtvrtek se stal naším vrcholovým dnem, počasí nám přálo, sluníčko hřálo a my se vydali od Hrebienku na Zámkovského chatu, poté Malou Studenou dolinou na Teryho chatu, kde jsme se rozdělili. „Silnější“ skupinka sedmi studentů a dvou profesorů se vydala zdolat Priečné sedlo, odkud jsme se vydali na Zbojnickou chatu a zpátky na Hrebienok. „Slabší“ skupinka se vydala zpátky stejnou trasou, díky čemuž byli doma dřív.

Poslední den jsme se nechali vyvézt lanovkou na Lomnický štít ke Skalnatému plesu, které jsme si obešli, řekli si o mnoha zajímavostech a zase sjeli dolů. Po obědě jsme se vydali na naši poslední návštěvu Tatranské Lomnice, kde jsme dokoupili suvenýry, a pak jsme už jeli domů. V Ostravě jsme byli před osmou hodinou večerní.

nahled nahled nahled nahled nahled nahled nahled nahled
Použijte prosím moderní prohlížeč (např. Google Chrome, Mozilla Firefox nebo Microsoft Edge).