nahled

Školní exkurze Paříž a Versailles

Koncem března se uskutečnila dlouho připravovaná více předmětově zaměřená exkurze do Francie. Za její podporu a uskutečnění bychom chtěly poděkovat paní ředitelce Šárce Staníčkové, rodičům a hlavně žákům školy, kteří prokázali vlastnosti opravdu studentské (studeō znamená původně v latině snažit se).

Za tři dny jsme viděli množství památek, nádherné zahrady, parky, prošli jsme s průvodcem dvě známá muzea, vystoupali na Eiffelovku, projeli několika okružními jízdami pařížské čtvrti a rozloučili jsme se s tímto nádherným městem večerní plavbou lodí po Seině.

Počasí nám přálo, a tak mnozí pořídili množství poutavých záběrů, které budete moci posoudit ve fotografické soutěži inspirované touto světovou metropolí. Věříme, že první návštěva Paříže nebyla pro naše studenty poslední a mnozí, plni nevšedních zážitků, se sem budou vracet.

Zajímaly nás názory účastníků a chtěly bychom se s Vámi o ně podělit:

Na exkurzi do Francie jsme se připravovali už několik týdnů před samotným odjezdem. Paní profesorka Štensová nás postupně seznámila se všemi významnými památkami, které jsme měli navštívit. Program byl opravdu nabitý, protože Paříž je pamětihodností plná. Po příjezdu do Paříže jsme navštívili všechna významná místa jako třeba Invalidovnu - muzeum válečné techniky a místo, kde je pohřben Napoleon, Pantheon, místo posledního odpočinku významných francouzských osobností a Notre Dame, dějiště románu Chrám Matky Boží v Paříži. Podívali jsme se také do muzeí. Prošli jsme si muzeum Louvre s nejslavnějším obrazem Mona Lisa a Muzeum Orsay, bývalé nádraží s významnými památkami 19. století. Navštívili jsme zámek Versailles s jeho rozlehlými zahradami. Viděli jsme také Vítězný oblouk, jednu z největších dominant Paříže a samozřejmě Eiffelovu věž, která se stala naším nejfotografovanějším objektem. Když už se náš zájezd chýlil ke konci, absolvovali jsme večerní plavbu po Seině, během které jsme mohli všechny významné monumenty vidět krásně nasvícené.

Myslím si, že pobyt se všem moc líbil, ačkoli jsme místy byli dost unavení. Jsem ráda, že paní profesorka Štensová exkurzi připravila a že jsem se jí mohla zúčastnit.

Božena Klepšová, 8A8

Už jsme konečně tady, ozvalo se ze zadní části autokaru a o okamžik později už jsme stáli před Eiffelovkou. Abych se přiznal, čekal jsem ji trošku menší, ale výhled z ní byl absolutně skvělý (až na lehký opar v dálce). Hned o chvíli později se mi naskytl pohled na absolutní chaos v jedné z křižovatek pod Eiffelovkou. Posléze jsme se vydali do výborně zrekonstruované Invalidovny, po níž následovalo Muzeum Orsay s naprosto jedinečnými expozicemi. Další den se nás snažil rozžvýkat zámek Versailles a jeho přesně vyhlížející zahrady. To se mu však nepovedlo a ještě téhož dne jsme prošli Champs-Ellysées. Poslední den v Paříži jsme využili k návštěvě Louvru a parfumerie Fragonard. Tečkou za naším pobytem v Paříži se stala večerní plavba po Seině, při níž jsme spatřili nejen noční Paříž v celé její kráse, ale i odstrašující příklad člověka, který neposlouchal v hodinách fyziky a snažil se fotografovat s bleskem. Celé ty tři dny nám velmi přálo počasí, ani pořádně neluchlo, takže jsem si odnesl jen ty nejlepší zážitky. Doufám, že se do Paříže ještě někdy vrátím.

Jan Mandrla, 4B8

Zájezd do Paříže, který se konal ve dnech 26.-30. 3., nemůžu zhodnotit jinak než jako naprosto skvělý! I když bylo poměrně vyčerpávající strávit tři dny procházením města a prohlížením všech památek, které byly v dosahu. Občas jsem dokonce měla pocit, že se mi hlava díky obrovskému množství zážitků a nových informací asi rozletí na tisíce kousků. Zároveň jsem se ale s neutuchajícím odhodláním a nadšením zcela okouzlena krásami Eiffelovky, Vítězného oblouku, muzeí, obrazů, soch, parků, zámků, kostelů a vůbec všemi krásami, kterých je v Paříži nespočet, snažila vše vstřebat, uložit do paměti. Ti z vás, kdo přečetli o Francii nějakou knihu nebo viděli film, vězte, že skutečnost je naprosto odlišná! Atmosféra města se nedá nasát do fotek - to se musí zažít!

Když vás navíc doprovází obloha bez mráčků a příjemná teplota, úspěch v podobě nezapomenutelných zážitků je zaručen - to vám můžu potvrdit z vlastní zkušenosti.

Katka Harhajová, 4B8

Dne 26. 3. jsme se sešli po obědě na parkovišti Josefa Kotase natěšení na Francii. Paříž splnila, ba i převýšila naše očekávání. Navštívili jsme plno různých památek Paříže jako jsou třeba Notre Dame, Eiffelovka, ale také různá muzea např. Invalidovna, Louvre nebo třeba muzeum Orsay. Počasí nám vyšlo naprosto skvěle. Sice jednou trochu sprchlo, ale skryli jsme se pod střechy Louvru. Všechno nádherně vyšlo, fotili jsme jako šílení a taktéž i nakupovali různé suvenýry (malé eiffelovky, pohledy). Viděli jsme toho víc, než jsme měli, a Paříž v nás nechala nezapomenutelný zážitek.

Michal Synovec, 4A8

Se školním zájezdem do Paříže jsem velmi spokojená, naprosto splnil všechna má očekávání. Zhlédli jsme mnoho známých a fascinujících památek. Nechyběla návštěva Louvru, Musée d'Orsay, zámku ve Versailles, Invalidovny ani Eiffelovy věže. Nezapomenutelnou byla určitě také večerní plavba lodí po Seině. Paní průvodkyně byla velmi příjemná, o Paříži toho věděla opravdu hodně a všude se perfektně vyznala, také nám sdělila mnoho tipů na případnou příští návštěvu Paříže. Vše probíhalo podle plánu a my si užili nádherných pět dní ve společnosti skvělých profesorek paní Dagmar Štensové a Jany Brachaczkové. Moc děkujeme!

Lucie Waliszewská, 6B8

Nevynechali jsme jedinou možnost si zatančit nebo dělat jakoukoliv sportovní aktivitu. V Musée d'Orsay jsme baletili a poskakovali v nádherném zlatém sále s ohromnými lustry a nesčetnou zlatou výzdobou. Druhý den při příjezdu do hotelu se část naší výpravy zúčastnila ZUMBA párty na parkovišti vedlejší restaurace. Atmosféra byla úžasná, tak jako v celé Paříži! Celý zájezd jsem si moc užila a odnesla jsem si spoustu a spoustu skvělých zážitků.

Vendula Prokopová, 4A8

Konečně něco, co znělo jako hezký sen, a stalo se skutečností. A jaká vlastně byla? Úžasná, jedinečná, prostě Paříž. Ať Eiffelova věž, tak i Louvre přesáhly mé očekávání a počasí nám také vyšlo. Jenom Musée d'Orsay mě trochu zklamalo, ale i přesto to byl můj nejhezčí zážitek a rozhodně na dlouho bude. A nic by se nestalo bez přičinění paní profesorky Štensové a paní profesorky Brachaczkové. Moc děkuju

Petr Adamec, 4A8

I přes nekonečnou, skoro celodenní jízdu autobusem, jsme konečně ráno dorazili do Paříže. Všichni jsme zatím netušili, kolik si domů odvezeme krásných zážitků. Viděli jsme Eiffelovku, ze které byli všichni doslovně mimo, královské zahrady ve Versailles a i přes velký nával tlupy černochů, kteří prodávali všechny druhy od malých až po gigantické modely Eiffelovek a snažili se vše prodat draze, nám nic náladu nezkazilo. Stejně od „prodejce“ odcházel každý s úsměvem, jelikož ho přiměl k prodeji většího množství za mnohem nižší cenu. Zážitků máme natolik, že je můžeme zkrátka prodávat.

David Frank, Tomáš Eisner, 4B8

Poslední den jsme všichni dostali rozchod v Latinské čtvrti, abychom měli možnost projít si obchody se suvenýry. Naše tříčlenná výprava se chvíli proplétala uličkami a pak jsme se zastavily před knihkupectvím Shakespeare and Company, na které nás paní průvodkyně dva dny předtím jen tak mezi řečí upozornila. Začaly jsme se probírat zlevněnými knížkami na ulici před obchodem a nakonec jsme se rozhodly nakouknout dovnitř. Nikdy v životě bych si neodpustila, kdybychom to tehdy neudělaly - všude, kam jste se podívali, byly v útulných prostorách obchodu vyrovnané a naskládané knížky všech žánrů, na jaké si vzpomenete, na všech stolcích, židlích i sebemenších poličkách, a navíc byly všechny napsány anglicky, což bylo vcelku velké plus. Moje knihomolské srdce z té nádhery málem prodělalo infarkt. Pořídila jsem si britské vydání Harryho Pottera a neochotně svůj nový osobní ráj opustila. Vážně bych nic nenamítala proti tomu, kdybych v tom knihkupectví mohla zůstat ještě pár dalších měsíců.

Věra Ocisková, 4A8

nahled nahled nahled nahled nahled
Použijte prosím moderní prohlížeč (např. Google Chrome, Mozilla Firefox nebo Microsoft Edge).