nahled

Matěj Kapošváry

zpět na přehled absolventů

Studium

  • Gymnázium, Ostrava-Hrabůvka, 2004-2012
  • třídní učitel: Magdalena Musialová
  • České vysoké učení technické v Praze, Fakulta elektrotechniky, obor Kybernetika a robotika (titul Bc.), 2012-2016
  • Vysoká škola ekonomická v Praze, Fakulta podnikohospodářská, obor Management, vedlejší specializace Consulting (titul Ing.), 2016-2019

Profese, místo působení

  • provozní ředitel, Shopsys, Ostrava


Mezi našimi absolventy je celá řada těch, kteří dosáhli významných úspěchů i postavení v různých oborech, jsou mezi nimi skvělí manažeři, lékaři, právníci, podnikatelé, politici, historici, ředitelé významných institucí, umělci či sportovci...

Jedním z těch úspěšných je i Matěj Kapošváry, který na našem gymnáziu maturoval vlastně docela nedávno - v roce 2012. A letos jej v rámci projektu „30 pod 30“ vybral časopis Forbes mezi 30 mimořádných českých talentů ze světa byznysu, startupů, vědy, sportu i umění, které vás dokážou inspirovat, ať je vám, kolik chce. Odkazy na rozhovory s Matějem, které poskytl v rámci svého oboru, kterým je obchod a marketing (e-commerce řešení pro největší on-line prodejce), si můžete prohlédnout níže. To, že Matěj byl v době svého studia na našem gymnáziu členem a vedoucím týmu jedné z řady úspěšných studentských firem, které roky vede jako nepovinný předmět p. prof. Táňa Szlaurová, asi není třeba zmiňovat. Já bych jen doplnila, že Matěj byl nejen všestranně nadaným studentem, skvěle hrál volejbal či na cimbál, ale především byl a je velmi čestný a spolehlivý kluk s výborným smyslem pro humor a správnou dávkou drzého uličnictví.


Matěje v loňském roce vyzpovídali i naši studenti Anna Kovalčíková a Jan Slaběňák:

Co vás přivedlo k tomu, že jste se stal součástí školní firmy?

Když jsem slyšel o úspěších firem, které na škole působily dříve, lákalo mě si tuto zkušenost také zažít.  Navíc jsem byl ve věku, kdy jsem velmi rád přijímal nové výzvy, takže to pro mě byl přirozený krok.

Pamatujete si, jaké téma jste ve školní firmě zvolili?

Rozhodli jsme se vyvinout a vyrobit produkt, který se jmenoval P-work, usnadňoval a umožňoval práci s notebookem ve stoje nebo při chůzi. Byla to vlastně taková podložka pod notebook, kterou si člověk dal na ramena, a díky tomu mohl pracovat s notebookem ve stoje nebo při chůzi.

Ovlivnilo vás působení ve školní firmě ve výběru vašich dalších studií?

Když nad tím přemýšlím, tak vlastně ano, i když jsem na to šel oklikou přes studium kybernetiky a robotiky na ČVUT. Až následně jsem pokračoval na Vysoké škole ekonomické v Praze v oboru Management.

Momentálně pracujete jako obchodní a marketingový ředitel firmy Shopsys, jak jste se k této práci dostal?

Díky aktivnímu zapojení do školní firmy jsem se stal součástí JA Alumni Czech (studentská organizace, která sdružuje absolventy programu JA), kde jsme pořádali různé akce pro studenty. Když pak současný majitel Shopsysu potřeboval někoho v Praze, kdo by zorganizoval konferenci, byli jsme mu s kamarádem doporučeni. Jelikož byl majitel s realizací konference spokojen, nabídnul nám práci.  Já jsem tak v Shopsysu začal pracovat asi před 6-7 lety na pozici marketingového brigádníka. Postupně jsem se vypracoval až na obchodního a marketingového ředitele.

Co považujete za své životní úspěchy?

Pokud bych měl mluvit jenom o těch pracovních, tak určitě to, že jsem se ve 26 letech stal obchodním a marketingovým ředitelem Shopsysu. Za jeden z mých zásadních úspěchů považuji to, že mě baví má práce, že i když pracuji hodně, tak se do práce vždy těším. Nemůžu taky zapomenout a nezmínit rodinu, manželku a děti.

Na kolik jste poznatky ze studentské firmy využil později v praxi v reálné firmě?

Studentská firma mi dala dobrý základ, na který se všechny ostatní věci nabalovaly. Nejdříve jsem získal zkušenosti ve firmě, potom v JA Alumni, potom ve své první práci, dalších pracích a tak dále.

Co si myslíte, že je v současné době díra na trhu, co se týče studentských firem?

Myslím, že nejde jen o produkt, to důležité je mít dobrý nápad, který je něčím unikátní a zajímavý. K tomu je však nutné přidat originální způsob jeho prezentace, aby zákazníky oslovil a zaujal.

Kolik času zbývá vedle kariérního života na ten osobní?

Já se nesnažím tyto dvě věci nějak striktně oddělovat. Díky tomu, že mě práce baví, tak nemusím mezi ní a mým osobním životem stavět tlustou čáru.

Co děláte ve svém volném čase?

Volný čas trávím rád s rodinou a přáteli, často na horách nebo jinde v přírodě. Celý život jsem dost sportoval a snažím se na sport nacházet si čas i teď. Krom práce řeším ještě další projekty, například e-commerce konferenci ShopCamp, kterou s dalším absolventem, Jakubem Smolíkem, pořádáme už od roku 2014.

Jaké jsou vaše plány do budoucna?

Nic nemám nalajnované. Když se podívám 5 roků zpátky, tak bych určitě neřekl, že dneska budu dělat to, co dělám. Můj přístup je spíš oportunistický, uvidíme, co přijde.

Jaké jsou vaše nejlepší vzpomínky z dob studia na gymnáziu?

Zážitky a srandy se spolužáky, volejbalové turnaje a studentská firma.

Byl nějaký předmět, na který jste se vyloženě těšil?

Myslím, že tohle by moc studentů neodpovědělo, ale asi matematika.

Co byste vzkázal současným studentům našeho gymnázia?

Říkejte ano na každou příležitost, která přijde. Víc času už v životě mít nebudete, využijte možností objevit různé aktivity a obory, abyste zjistili, co vás skutečně baví.

nahled nahled nahled
Použijte prosím moderní prohlížeč (např. Google Chrome, Mozilla Firefox nebo Microsoft Edge).