nahled

Lužnice 2012

Letos se organizovaly tři sportovní kurzy. Rafty v Rakousku mi byly zatrhnuty a do Tater z naší třídy nikdo nechtěl, tak na mě logicky zbyla Lužnice. Na kole jsem neseděla už nějaký ten pátek a pádlo nikdy nedržela v ruce, proto jsem počítala, že tento cyklisticko-vodácký kurz pro mě bude horor. Mé nejhorší představy se naštěstí nevyplnily a já byla dokonce příjemně překvapena!

Po příjezdu do kempu jsme ihned začali s výcvikem. Loď jsem se svým zadákem dotáhla k řece, zjistila, že je velmi vratká, ale nakonec jsem se šploucháním zahučela dovnitř a popadla pádlo. Byla jsem sice seznámena, co s pádlem dělat, ale očekávání se nesloučilo s realitou, a tak jsme se notnou chvíli plácali na místě a pomalu si plnili loď vodou. Nakonec jsem však chytila pádlování do ruky a už jsme směle vyrazili po klidné řece. Několik posádek se převrhlo, takže jsme si na vlastní kůži vyzkoušeli teplotu vody a způsob, jak dostat vodu z lodi. Po úspěšném přiražení ke břehu jsme pod vedením prof. Kuldana, který společně s p. Hegedüsem, Matuškou a Kotkem tvořili organizační tým, jeli na kolech prozkoumávat oblast. Seznámením s krajinou jsme ukončili tento první den.

Druhý den se nesl ve znamení cyklistiky. Rozdělili jsme se na dvě skupiny a vyjeli. Rychlejší a fyzicky zdatnější navštívili zámek Hluboká a já s pomalejší skupinou v čele s p. Kuldanem jela prozkoumávat krásy zdejších rybníků, Třeboně a Schwarzenberské hrobky. Celkově jsme ten den najeli asi 65 kilometrů a kol jsme měli plné zuby. K večeru jsme se pokoušeli rozdělat oheň, ale vlivem vysoké vlhkosti vzduchu dřevo nehořelo, takže jsme si zazpívali u doutnající hranice.

Příštího dne se vyjelo na řeku Nežárku, jejíž 20kilometrový úsek jsme měli naplánovaný sjet v  lodích. Teplota z rána nepřesáhla hranici 12 stupňů, proto jsme měli dostatečnou motivaci, abychom neskončili v řece. Plavba neprobíhala bez překážek. Čekala na nás nejen spousta nástrah v podobě jezů, které se daly projet, na některých jsme lodě přenášeli, ale také meandry a zrádné vrbičky, ve kterých skončila nejedna posádka. Večer jsme se opět pokusili rozdělat oheň, tentokrát již se suchým dřevem, které jsme našli v nedalekém lese. Jakmile oheň hlasitě praskal, p. Kuldan a Kotek donesli kytary a do jedenácté hodiny jsme zpívali známé i neznámé písně.

Čtvrtý den se za značného mručení provlhlých a od komárů poštípaných studentů opět vyjelo na kola. Počasí moc nepřálo, byla hrozná zima, ale i tak pomalejší skupina zdárně zdolala zámek Červená Lhota a bez nehod jsme se vrátili zpět na večeři.

Poslední den dopoledne se naposledy zdolávala řeka, tentokrát z kempu do Soběslavi. Řeka vůbec netekla, proto jsme pádlovali jako o život a ti, kteří ještě popadali dech, obdivovali říční krajinu. V Soběslavi na nás čekal minibus, který nás i lodě dovezl do kempu a začalo balení. Nakonec jsme až po půlnoci dorazili zpátky do Ostravy, ale rozhodně tento sportovní kurz stál za to!

nahled nahled nahled nahled nahled
Použijte prosím moderní prohlížeč (např. Google Chrome, Mozilla Firefox nebo Microsoft Edge).