nahled

Klimatický pobyt prim 2013

Už je tomu skoro rok, co vznikl náš třídní kolektiv, a od té doby společně proplouváme mořem učení a prohýbáme se pod tíhou domácích úkolů a písemek. Po celou tu dobu se pilně snažíme dělat kantorům radost a profesoři si toho nejspíše povšimli, jelikož se rozhodli pro jednou udělat radost nám, a to klimatickým pobytem v přírodě.

Ráno 13. 5. už byly na parkovišti J. Kotase v 7.45 obě primy nastoupeny se zavazadly a při nastupování do autobusů už plně vládla natěšená atmosféra plná očekávání. „Vzhůru do Budišova nad Budišovkou!“. Po téměř hodinové cestě jsme dojeli do cíle, konkrétněji do pěkného velkého penzionu uprostřed přírody, obklopeného lesy a čistým vzduchem! Ubytovali jsme se v útulných, 2-6 lůžkových pokojích a naše pětidenní škola v přírodě mohla začít.

Nyní bych Vás ráda seznámila s denním režimem. Budíček nás probudil v 7 hodin a po oblékání a jiných ranních pracích jsme se sešli na snídani, která se překvapivě konala v podobě švédských stolů. Během dopoledního programu jsme se však vždy přenesli zpět do školy, a tak probíhaly obyčejné vyučovací hodiny. Při některých z nich jsme se učili přímo pod širým nebem, kdy mohly naše čerstvě okysličené mozky lépe pracovat.

Kolem 12. hodiny nás svolávali na oběd, který byl vážně dobrý. Abychom se dostatečně připravili na odpolední program, po obědě nastal dvouhodinový klid, který byl však často zkracován kvůli následujícímu programu. Odpolední program byl vždy velmi pestrý. Hrály se hry, nebo jsme vyrazili na výlet. Když se už začínalo stmívat, nasytila nás skvělá večeře, po které se měl konat večerní program, o který se vždy postaral jeden z oddílů, do kterých jsme byli rozlosováni. Tento program končil v 21.00 hod. a další hodina byla určena na večerní hygienu. V 22 hodin už musela být světla zhasnuta.

Po celou dobu pobytu měli pro nás profesoři připravené rozmanité programy a byl by hřích se o nich nezmínit: V pondělí jsme absolvovali sportovní den, při kterém jsme si mohli zahrát fotbal, frisbee, softbal a přehazovanou. Na úterý si pro nás připravili tentokrát výlet, a to na krásný zámek Hradec nad Moravicí, kde jsme mohli vyslechnout zajímavosti díky průvodkyni, která nás sídlem provedla.

Po návratu z výletu bychom nejspíš hráli hry nebýt mistrovství světa v hokeji. Při zápasu Česko – Norsko jsme v tom české hokejisty nemohli nechat, a tak jsme fandili. Večer nás ze znalostí o Hradci nad Moravicí prověřil testík, a tak se ukázalo, kdo si co při prohlídce zapamatoval. Ve středu byl pro nás přichystán orientační běh, při kterém jsme běhali podle fáborků. Nakonec jsme naštěstí všichni doběhli do cíle. A odměna byla sladká. Nebo spíše slaná? Zkrátka se opékaly buřty a u ohně jsme také zpívali.

Čtvrtek nám přinesl další výlet. Našim cílem se tentokrát stala přehrada Kružberk. Však ani tato krásná procházka kolem vodní nádrže se neobešla bez úkolů, které jsme plnili v průběhu vycházky. Přenášeli jsme balonky naplněné vodou, sháněli jsme informace o Kružberku, lezli jsme po lanech, luštili morseovku a díky GPS jsme také hledali poklad. Ten den se však konala ještě jedna akce, bez které by nebyl klimaťák klimaťákem. A to je diskotéka.

Obklopovaly nás při ní kouřové i světelné efekty a hlavně spousta hitů a tančících spolužáků a spolužaček, kteří si to snad užili stejně dobře jako já. Hlavním cílem pátku – tudíž posledního dne, bylo všechno sbalit a vyklidit pokoje. Program trval pouze hodinu. Za tu dobu jsme se po třídách a po oddílech fotili se zdejší krajinou a nastalo vyhlášení výsledků her. Celkově na tom s body byla lépe prima B. Po tomto slavnostním vyhlášení jsme do autobusů nacpali veškeré věci, a i když byly naplněny k prasknutí, vešli jsme se tam my i profesoři.

A tím končí náš odpočinkový týden, při kterém nás doprovázelo krásné počasí a skvělá nálada. Moc profesorům děkujeme a těšíme se na další podobné akce.

nahled nahled nahled nahled nahled nahled nahled nahled
Použijte prosím moderní prohlížeč (např. Google Chrome, Mozilla Firefox nebo Microsoft Edge).